שלום אורח
 
התחבר
 
נא להמתין...

קינת דוד

מרים בלומנטל, רעות פוקס ועדי סימון בר, מטח

צפיות: 4811
דרוג  (0)

מצגת בתנ"ך, העוסקת בקינתו של דוד לאחר מותם של שאול ויהונתן. המצגת בוחנת את מערכת היחסים המורכבת בין דוד ושאול, ועוסקת ברעיון העומד מאחורי הקינה של דוד ובשאלה מה אנחנו יכולים ללמוד מהקינה על דמותו.

הנחיות 


 המצגת "קינת דוד" מאפשרת לכם, המורים,  
 לעסוק בנושא בצורה מפעילה וחווייתית.

 כדי שתוכלו לעשות שימוש מיטבי במצגת ובהנחיות 
 להפעלתה, מומלץ לבצע את הפעולות האלה:

 

- לצפייה במצגת – לחצו על התמונה מצד שמאל.

- להורדת המצגת למחשב שלכם – לחצו על כפתור "להורדת המצגת".

- לצפייה בהנחיות למורים – לחצו על "הנחיות להוראת המצגת".

 
                          
 הרעיון  

המצגת בוחנת את מערכת היחסים הטעונה בין דוד ושאול. על רקע יחסים אלו, הרגשות שדוד מביע בקינה מפתיעים, ונשאלת השאלה: מה אפשר ללמוד מכך על דמותו של דוד כאדם וכמלך?

  משך הפעילות

שיעור אחד. לאחר שקינת דוד כבר נלמדה, או לפצל לשני שיעורים וללמוד על הקינה עצמה בזמן הצפייה במצגת. מצגת זו אינה מתמקדת בפרשנות עצמה של קינת דוד ובביאורה אך אפשר לשזור בה את הלימוד.

הנחיות לדוגמא
דוד ושאול- לא סיפור אהבה קינת דוד על מות שאול ויהונתן

  

 

 
  שקופית 4   שקופית 5

מה בשקופית? אלבום תמונות המתעד אירועים מחייהם של שאול ודוד.

 

איך כדאי להפעיל את התלמידים? כדאי להזמין תלמיד ש"ידפדף" באלבום, ולבקש בכל פעם ממתנדב אחר להקריא את הפסוק שמעל התמונה. מומלץ לקיים דיון בכיתה על כל אחת מהתמונות.

 

שאלות לדיון לדוגמה על תמונה 1 – דוד מנגן לפני שאול:

 

  • מיהן שתי הדמויות שבציור?
  • כיצד בחר הצייר לתאר אותן? מה מבטאות הבעות פניהן? שמחה? עצב?
  • באילו צבעים בחר הצייר להשתמש?
  • מה נראה לכם הקשר בין הדמויות, לפי המיקום שלהן, לפי הבעות פניהן ועוד?

מה בשקופית? סרטון קומיקס על קינת דוד.

 

איך כדאי להפעיל את התלמידים? אחרי שנזכרנו כי יחסיהם של דוד ושאול לא היו טובים –נצפה בסרטון. בסרטון מתוארת קינתו של דוד על מות שאול ויהונתן. בזמן הצפייה בסרט התלמידים מוזמנים לחשוב איך דוד הגיב למותו של אויבו והאם התגובה שלו עונה על הציפייה שלהם.

 

לאחר הצפייה אפשר לקיים דיון:

  • האם קינה זו מוכרת להם?
  • איפה שמעו אותה?

 

רגשות שדוד מבטא בקינה קינת דוד בתרבות הזיכרון הלאומי
 שקופית 6  שקופית 8

מה בשקופית? רשימת רגשות, שמהן התלמידים יבחרו את הרגשות שדוד מבטא בקינה.

 

איך כדאי להפעיל את התלמידים? בשלב זה יש לקיים דיון בכיתה על התחושות שעולות מהקינה. אפשר בכל פעם לשאול תלמיד אחד מה הוא הרגיש ומדוע, לסמן את אותה התחושה, ואז לעבור לתלמיד אחר ולסמן את התחושה שהוא העלה.  בשיחה, יש לברר עם התלמידים האם הם מופתעים מהתחושות שדוד מעלה בקינתו או שלכך ציפו.

מה בשקופית? תמונות של אנדרטאות שנכתבו עליהן מילים מקינת דוד.

 

איך כדאי להפעיל את התלמידים? אפשר לקיים דיון על השאלות:

 

  • האם אתם מכירים את האנדרטאות הללו?
  • מדוע לדעתכם השתמשו בטקסטים דווקא מקינת דוד?
  • מה מילים אלו מסמלות?
  • איפה עוד משתמשים בטקסט של קינת דוד? 

 קישורים נוספים

 

 למצגות נוספות בתנ"ך

 

נושאים קשורים: תנ''ך | מערכים ופעילויות | כיתה ד | כיתה ד | שמואל
 
תגובות ‏‎(‏‎0 תגובות‏‎)‏‎
תגובות ‏‎(‏‎0 תגובות‏‎)‏‎
הוספת תגובה
שם השולח:
דוא"ל:
 
*כותרת:
תוכן:
זכויות יוצרים:
הקרן לקידום מקצועי - הסתדרות המורים
מטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית
שכבות גיל: כיתה ד - כיתה ה
סוג פריט: יחידת לימוד , מערך שיעור , אחר
סוג מדיה: טקסט , תמונה , וידאו , קול , מצגת , פעילות אינטראקטיבית , סקר , קובץ
עודכן בתאריך: 03.07.14
 
       
© כל הזכויות שמורות למטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים